هواشناسی 13 مهر هشدار سیل و لزوم پرهیز از کوهنوردی و دره نوردی


آفتاب نیوز :

صدیق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا افزود: فعالیت سامانه بارشی و سرد طی امروز (21 مهرماه) در کوه های شمال غرب، دامنه های البرز و شمال شرق ابرناکی، آلودگی مه، بارش، بارش برف در قله ها و یال ها، شدید و باد بسیار شدید و رعد و برق و رعد و برق خواهد بود، بنابراین شرایط جوی برای صعود به این مکان ها و در صورت نیاز با تجهیزات زمستانی کوهنوردی خطرناک است.

وی افزود: شدت بارندگی در دامنه های شمالی البرز به ویژه در مرکز و شرق البرز موجب سیل، سیلاب و طغیان رودخانه ها می شود، بنابراین فعالیت های کوهنوردی به ویژه گردنه های کوهستانی خطرناک و خساراتی به همراه دارد. مه آلودگی با کاهش دید افقی و عمودی همراه است، بنابراین تجهیزات ناوبری باید برای جلوگیری از منحرف شدن از مسیرهای صعود همراه باشد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات جوی بحرانی ادامه داد: وزش باد شدید منجر به تشدید وزش باد شدید، کاهش محسوس دما و احتمال سرمازدگی می شود. در سایر مناطق کوهستانی کشور وزش باد و گاهی باد شدید مهمترین پدیده آب و هوایی است.

وی افزود: روز جمعه (23 مهرماه) در ارتفاعات شمال شرق و دامنه های شمالی البرز بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات بحران جوی تاکید کرد: با توجه به بارندگی های روزهای اخیر علیرغم ثبات نسبی جوی، روز جمعه صعودی به ارتفاعات البرز به ویژه دامنه های شمالی انجام نمی شود. . و حرکت وسایل نقلیه در مسیر رودخانه ها به دلیل خطر سیل و رانش زمین پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان درباره ارتفاعات شمالی تهران گفت: آسمان امروز (23 مهرماه) در این منطقه نیمه ابری و گاهی با افزایش ابر و بارش به ویژه در نیمه دوم روز همراه با شدید است. بادها روز جمعه (23 مهر) هوای شمال تهران صاف و نیمه ابری همراه با وزش باد شدید و گاهی شدید خواهد بود.

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تعبیر خواب دوچرخه
تعبیر خواب پلیس شدن زن
پرینتر: ابزاری اساسی برای چاپ و انتقال اطلاعات
راه حل های عبور از چالش های معتبرترین سایت های شرط بندی
Discover the World of Foreign Exchange in Richmond
معرفی صرافی انتقال پول به ایران
تماس با ما